Dağcı kurtarılamadı..

Türkiye Dağcılık Federasyonu Rize Eski İl Temsilcisi Hasan Önder, 27 Mayıs Pazar günü Rize’nin Çamlıhemşin Kavrun Yaylasında  dağcı Mustafa Okan İnceer’in ölümü ile sonuçlanan olayı şöyle anlattı.

Bu bölgede dinlenip küçük bir trekking yapmak için arkadaşlarımla Kavrunda idik… Öğle saatlerinde Kaçkar Zirvelerden adeta koşarak gelen bir dağcıyı görünce kötü bir şey olduğunu anladık. Zirve de bir kaza olduğunu kamp alanında bulunan doktor gittiğinin haberini verdi bize… Olayın haberini alır almaz bölgedeki kulüp temsilcilerine, TDF Başkanına, AFAD; UMKE; RİKE gibi kuruluşlara haber verdik.
Çamlıhemşin Doğa Sporları Kulübü Başkanı Hüseyin Şahin’in telsiz ile iletişim sağlaması sonucunda durumu detayları ile öğrendik ve maalesef dağcı arkadaşımızı kaybettiğimiz haberi geldi. Kaza 3400 metrelerde kapı diye nitelendirdiğimiz mevkide meydana gelmişti, dağcı arkadaşımız ve aşağıdan gelecek ekip ile ulaşımın zor olacağını söyledik. Yukarda kalan dağcıların kaybettiğimiz dağcının indirmeleri, helikopter ’in gelmesi için iletişim halinde olduğumuzu söyledik.
Olay yerine intikal etmek için arkadaşım Adem Ateş ile Mezovite hareket ettik… Yayladan kaybettiğimiz arkadaşımızı taşımak için ceset torbasını dağcılık ve hava koşulları için uygun kıyafeti olmayan Dursun Ali ve Emre adında iki genç kardeşimiz ile gönderdiler. Mezovit kamp merkezine vardığımızda yeniden telsiz irtibatı kurduk ve kazazedelerin 3200 metrelerde küçük buzulun dibinde olduklarını söylediler. Helikopter ’in gelişinin netlik kazanmadığını hava koşulları nedeniyle gelemeyebilir bilgisini vererek daha aşağıya inmelerini istedik. Kazazede dağcılar saatlerce süren mücadele sonucunda bitap düştüklerini söyleyerek yardımın ve helikopterin bir an önce gelmesini beklediklerini söylediler. Arkadaşlarımın donanım sorunu nedeniyle ceset torbasını alarak arkadaşlara Kaçkar Kamp alanından dağa doğru hareket ettim. Kaybettiğimiz dağcı kardeşimizi torbaya koyarak kamp alanına kadar indirdik. Kamp alanına indikten hemen sonrasında helikopter geldi. Bölgeden gelen kulüp temsilcileri arkadaşlar, Rize AFAD; UMKE birimleri AKUT temsilcileri çadırların toplanması ve dağcılara yardım etmeleri için bırakarak Kavruna döndük.
Operasyonun yönetilmesinde olağanüstü gayret gösteren Çamlıhemşin Doğa Sporları Kulüp Başkanı Hüseyin Şahin’e, Ben olay yerine gidiyorum dediğimde bende geliyorum diyen kardeşim Adem Ateş’e, Olay yerinin koordinasyonunu bildiren Dağcılık Fedasrosyunu Yönetim Kurulu ve Verçenik Doğa Kulübü Başkanı Emin Ali Kalcıoğu’na, Emre ve Dursun Ali kardeşlerimize, bölgedeki bütün kulüp ve kamu temsilcilerine, Kavrun da işletme sahibi Yalçin Şahin’e UMKE; AFAD; AKUT temsilcilerimize minnettarız…
Kaybettiğimiz kardeşimiz Mustafa Okan İnceer’e Allahtan Rahmet, Ailesi başta olmak üzere bütün sevenlerine, dağcılık camiasına başsağlığı diliyoruz.