Erciyes’te Yaylacılar İçin “Çadır Kent”

Kayseri Büyükşehir Belediyesi Erciyes A.Ş, yazın şehrin bunaltıcı havasından uzaklaşmak isteyen yaylacılar için 2 bin 200 metre rakımdaki Erciyes Tekir Yaylası’nda 54 bin metrekarelik alana çadır Kent oluşturdu. Çadır kentte vatandaşların boş zamanlarını değerlendirebilmeleri için voleybol, mini futbol sahası gibi oyun alanlarının yanı sıra sosyal aktivitelerin yapılabileceği, internet imkanının sunulacağı mekanlarda bulunuyor.

Erciyes A.Ş Yönetim Kurulu Başkanı Murat Cahid Cıngı, yaptığı açıklamada, Kayseri Büyükşehir Belediyesi’nin Erciyes Dağı’nı büyük bir turizm merkezi haline getirmek için yaptığı çalışmaların tüm hızıyla devam ettiğini söyledi.z

Erciyes denilince akla ilk olarak kış turizmi geldiğini ifade eden Cıngı, bu zamana kadar Erciyes‘e 150 milyon avrodan fazla harcama yapılarak 10 mekanik tesis, 100 kilometrenin üzerindeki pistler ve 4 farklı giriş noktasıyla dünya standartlarında kayak yapacak ortam oluşturulduğunu dile getirdi.

Böylesine büyük projenin 4-5 aylık kış sezonuna sıkıştırılmasının doğru olmayacağını düşündüklerini belirten Cıngı,  “Erciyes Dağı tüm yıl boyunca 4 mevsim nasıl kullanılır bunun hesabını yapıyoruz. 2 bin 200 metre yükseklikteki Tekir Yaylası’nda 100 çadırdan oluşan bir çadır Kent kurduk. Çadırları 7 metrekare 2 odalı, 9 metre kare 2 odalı, 20 metre kare 3 odalı olarak 3 farklı boyutta düzenledik. Karavanlarıyla gelmek isteyen vatandaşlarımız için de bir alan oluşturduk. Erciyes‘te çadır, kamping ve karavan turizmini geliştirmek istiyoruz. Artık Erciyes‘te herkes rastgele çadır kuramayacak” şeklinde konuştu.

Tekir bölgesinde geçmişten beri gelen bir çadır geleneği olduğunu anlatan Cıngı, şöyle devam etti:

“Vatandaşlarımız Tekir’e gelerek rastgele, düzensiz bir şekilde istedikleri yerlere çadırlarını kurup belli bir süre burada kaldıktan sonra tekrar şehirdeki evlerine dönüyordu. Özellikle şeker ve astım, solunum yolu hastaları temiz havasından dolayı tercih ediyor. Burada çok zor ve hijyenik olmayan ortamda kalıyorlardı. Büyükşehir Belediyesi olarak bölgeye çadırları biz kurduk. Lavabolar, çeşmeler yaptık, alana elektrik çektik. İnternet, sosyal alanlarıyla çadır ve kamping, karavan alanı oluşturmak istedik. Vatandaşlarımız burada kaldığı sürece keyifli huzurlu hoş vakit geçirmelerini istiyoruz.”

Erciyes eğlence ve dinlenme alanı olacak

Erciyes‘te 6 yürüyüş rotası oluşturduklarını, çadır kentte kalan vatandaşların Sabah yürüyüşünün ardından Erciyes A.Ş görevlileri eşliğinde kültür fizik hareketleri yapabileceklerini kaydeden Cıngı, “Geceleri her gün farklı bir etkinlik gerçekleştireceğiz” şeklinde konuştu.

Ramazan ayının aşırı sıcaklara denk gelmesinin de çadır kente ilgiyi artırdığını belirten Cıngı, ramazanı Erciyes‘te serin ortamda geçirmek isteyenlerin de çadır kentte kalmaya başladığını ifade etti.

Çadır kentin misafirlerinden Bahri Aslan, şehrin bunaltıcı havasından uzaklaşmak için her yıl Erciyes’e geldiğini söyledi.

Geçmiş yıllarda kendi çadırını kurduğunu anlatan Aslan, “Bu yıl belediyemiz çadır hizmeti sunmuş, lavabolar, çeşmeler yapmış ve ayrıca 24 saat güvenlik var. Önceden herkes rastgele kendi çadırını kurardı, tuvalet, su imkanı olmazdı, zorluklar içinde kalırdık. Şimdi gece ‘acaba birisi gelir mi’ diye tedirgin olmadan yatabiliyoruz. Çok güzel olmuş” diye konuştu.

Erciyes‘te yaklaşık iki ay kadar kaldığını belirten Aslan, sıcak yaz günlerine denk gelen ramazan ayını da Erciyes‘te daha rahat ve huzurlu bir şekilde geçirebildiklerini ifade etti.

Sabri Yılmaz da, Erciyes‘i temiz ve serin havası için tercih ettiğini söyledi. Çadır kentte her türlü ihtiyacın karşılanabileceği imkanların sunulduğunu dile getiren Yılmaz, “Ramazan Erciyes’te daha rahat geçiyor. Orucumuzu zorlanmadan tutabiliyoruz, camimiz var ibadetimizi yapabiliyoruz. Müsait olan herkesin gelmesini isterim” dedi.